top of page

משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שתקחו בחיים. תעשו אותה נכון.



קניית דירה היא לא החלטה שעושים בקלות הדעת.

כולנו מבינים שמדובר בסכומים עצומים ושכל שיקול גדול כקטן יכול לשנות את המחיר הסופי שנשלם בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים - - מיקום הדירה בבניין, מספר כיווני הרוח, סוג המטבח, האם יש מרפסת, חלוקת החדרים ועוד ועוד. כל פרט חשוב וכל פרט נלקח בחשבון.


מה שלא כולם זוכרים שלצד כמעט כל דירה אנחנו קונים עוד מוצר מאד מאד יקר. לפעמים אפילו לא רחוק ממחיר הדירה עצמה (!) - אנחנו מתכוונים כמובן לתשלומי המשכנתא.

(רוצים דוגמה? על בית שנקנה במיליון שקלים עם 250 אש״ח הון עצמי ו750 אש״ח הלוואה מהבנק לתקופה של 30 שנים נשלם בין 700-800 אלף שח נוספים בריביות! לא רחוק ממחיר הדירה עצמה)


אצל רוב משקי הבית, בוודאי אצל שכירים מדובר על אחת ההחלטות הפיננסיות הגדולות והחשובות שתעשו בחיים, וכמו בהחלטה על הדירה עצמה, גם כאן לכל פרט קטן בה יש חשיבות עצומה.


כשאנחנו מדברים על חשיבות עצומה אנחנו מתכוונים להמון המון כסף; זה לשלם עוד עשרות אלפי שקלים על הריבית, זה לא להצליח לפרוע את ההלוואה כשתרצו, זה תסכול, ומריטת עצבים, ותחושה שהכל סוגר עליכם, ולהפך - התחושה שאתם במצב טוב, ובידיים טובות, ומצליחים לכסות את ההלוואה בנחת במשך שנים ארוכות, ומרגישים איתה נכון.


משכנתא היא לא מוצר פשוט. יש יותר מעשרה מסלולי משכנתא אפשריים, שאפשר לפרוס אותם לתקופות שונות, עם דרכים שונות לשלם אותה, מה שיוצר בסופו של דבר מאות אפשרויות לבניית המשכנתא שלכם.


איך תדעו מה נכון עבורכם?

בבנק יש כמובן יועץ משכנתא, לרוב הוא גם יהיה מאד נחמד. אבל לצערנו פשוט אי אפשר לסמוך על הבנק. הרי הוא צד בעיסקה, זה לא אומר שהוא בהכרח בא לרמות אתכם, אבל כיוון שהוא זה מתפרנס מהריבית שלכם, האינטרסים שלו שונים משלכם.

יותר מזה, משא ומתן בין בנקים יכול לשפר בצורה משמעותית את אותו המסלול בדיוק - גם כאן, הבנק לא יעשה משא ומתן עם עצמו, ובטח לא עם בנקים אחרים...


על פי הערכת גלובס רק 20-30% אחוזים מתייעצים עם יועץ. רוב הציבור הולך לבנק (לרוב, בבנק בו הוא במילא מנהל את חשבון העו״ש) ׳מתייעץ׳ עם היועץ המקומי, ולוקח את ההלוואה הכי גדולה שהוא ייקח בחיים…




אפשר לשפר בצורה משמעותית את המשכנתא, פשוט צריך לעשות את זה נכון.


גם להבין בפיננסים זה לא מספיק. אחת המשכנתאות הגרועות שטיפלנו בהן הייתה של זוג רואי חשבון שהכניסו עשרות אלפי שקלים בחודש. הם הבינו בכסף, אבל משכנתא זה סיפור אחר :)


המשמעות היא שמשפחה רגילה שהולכת לבנק לקחת משכנתא, קרוב לוודאי תשלום עשרות אלפי שקלים יותר ממה שתשלם אותה המשפחה, אם הייתה נעזרת ביועץ משכנתא אובייקטיבי, שתפקידו לדאוג אך ורק לצרכים של המשפחה, ולא לרווחים של מישהו אחר.


יועץ משכנתא מוודא שאתם משלמים לבנק כמה שפחות.

יועץ משכנתא משקף לכם את המשמעויות של ההחלטה שלכם, כך שתדעו על מה אתם חותמים בבנק.

יועץ משכנתא מוודא שלא בלבלו אתכם בדרך.

יועץ משכנתא עושה משא ומתן בין בנקים ומוצא את הבנק הזול ביותר.

יועץ משכנתא דואג לכם ולא לבנק, מכיר את התכניות הפיננסיות שלכם ואת היכולות שלכם, ובזכות זה אתם חוסכים עשרות ולפעמים גם מאות אלפי שקלים!


ומה לגבי קניית דירה ביהודה ושומרון?

משכנתא ביו״ש דורשת מומחיות מיוחדת בעיקר כיוון שרישום הנכסים בטאבו מתבצעים בצורה שונה מאשר בצדו השני של הקו הירוק וחלק גדול מסניפי הבנקים לא מכירים וממילא חוששים ומגבילים מתן משכנתאות.

במשך השנים צברו היועצים שלנו ניסיון אדיר בכל הנוגע למשכנתאות ביו״ש בכלל ובהתיישבות הצעירה בפרט וכיום תודה לאל אנחנו בפאזל נחשבים למומחים ביותר לכל נושא המשכנתאות, הרישום והמיסוי המיוחד ביו״ש.



רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

רוצים לשפר את המשכנתא שלכם עם תמהיל משכנתא שתפור עבורכם, ריביות טובות יותר, ושירות איכותי ומקצועי? מוזמנים להשאיר פרטים בטופס הקצר ונהיה אתכם בקשר בהקדם.



 

שאלות ותשובות בנושא משכנתא

יש לי את מלוא ההון הדרוש לקניית הנכס, האם עדיין כדאי לי לקחת משכנתא?

פעמים רבות התשובה היא כן.

מכיוון שבמשכנתא ניתן לקבל מהבנק הלוואה בריבית נמוכה יחסית, לרוב עדיף מבחינה כלכלית לקחת את ההלוואה הזו ולהשקיע אותה במקום אחר שיניב לנו תשואה גבוהה יותר מעלות ההלוואה.

כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו, ואנו נשמח להתייחס לסוגיה זו במסגרת תהליך הייעוץ.

אני רוצה לקחת משכנתא, איך אדע כמה אחזיר כל חודש?

מה גובה המשכנתא שאוכל לקבל?

האם ניתן לקבל משכנתא על נכס קיים?

במה שונה לקיחת משכנתא ביו״שׁ?

איך אדע האם כדאי למחזר את המשכנתא?




988 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page