top of page

האם כדאי לקנות כרטיס לוטו?





ובכן, מבחינה כלכלית התשובה היא חד משמעית. קניית כרטיס לוטו שקולה לזריקת כסף לפח.

הסיבה היא שמבחינה סטטיסטית הסיכוי לזכות בלוטו מאד מאד נמוך. כמה נמוך? אפילו הסיכוי לגלות שיש לכם רחוק משפחה מטוגו שהוריש לכם את כל הונו גבוה יותר מלזכות בלוטו. 


אז למה אנשים מחבבים את מפעל הפיס למרות שמדובר במפעל הימורים לכל דבר ועניין? 

התשובה היא כמובן שיווק. מפעל הפיס משקיע המון כסף כדי ליצור דימוי ציבורי של ארגון חביב שאפילו תורם בכל שנה מיליונים רבים לטובת בנייה של מרכזים לקשישים ונוער, פרס ספיר לספרות ואפילו תחרות כתיבה תורנית. 


בעצם נוצרה כאן עוד דרך לגבות מיסים באופן וולונטרי. מפעל הפיס גובה כספים מהציבור, על מנת לעשות זאת הוא מחלק אחוז מסוים כפרסים, משלם משכורות גבוהות לכל מיני פקידים וביתרה שנותרת הוא בונה מועדוני קשישים, מתנסים ומבני ציבור שלולא הפיס היו נבנים מכספי ציבור אחרים (=מיסים)




רק חלק חוזר לקהילה




נקודה נוספת שאפשר לומר לטובת מפעל הפיס הוא שהוא מסדיר את נושא ההימורים (לכך קם מלכתחילה) וכיוון שלצערנו בטבע האדם להמר, עדיף שזה יהיה דרך גוף מוסדר ומפוקח מאשר שאנשים יהמרו במקומות אחרים. ( אני מאמין שמהמרים כבדים מוצאים את הדרך להמר שלא דרך מפעל הפיס)


צריך לזכור שמפעל הפיס מצא גם דרך להכניס אנשים שלא היו מהמרים בדרך אחרת לתוך עולם ההימורים. אנחנו מתכוונים ל ׳מינוי מפעל הפיס׳. המנוי מאפשר לאנשים מן היישוב להיות חלק מעולם ההימורים והמזל בלי להתעסק ברכישת הכרטיסים ובלי הצורך להחשף ולהראות בביתן הלוטו בעת קניית הכרטיס. 


מה שהכי מרגיז במפעל הפיס היא העובדה שהוכחה במספר מחקרים ותחקרים עיתונאיים והיא ש ככל שהדירוג הסוציו אקונומי של יישוב מסוים נמוך כך מוצבות בו יותר תחנות ממכר של פיס וכך מוצאים את עצמם אנשים מתחתית המעמד החברתי מבזבזים את כספם על הימורים. 👿 בעקבות ביקורת ציבורית רחבה מפעל הפיס התחייב לצמצם את פריסת התחנות ביישובים מסוימים אך לצערנו הוא לא עומד בהתחייבות... 


(יש גם מקום לדון בעניין ההיתר ההלכתי להשתתף בהגרלות. בפסקיו של הרב עובדיה יוסף זצ״ל מופיע איסור מפורש. אך יש מספר עדויות מפי תלמידיו שחזר בו מהאיסור)  



למעשה, אנחנו ממליצים מאד מכל מי שמעדיף שלא לשלם מס מיותר ולהתרחק ככל שאפשר משותפות ׳במפעל׳.


עצה שקיבלנו מאחד הלקוחות ומתאימה למי שכבר התרגל לקנות או למי שלא רוצה למנוע מעצמו את הסיכוי הקטן להתעשרות:  הרעיון הוא להשתתף בהגרלה בסכום מינימלי (6 ש״ח) ורק בכל פעם שהפרס הכללי עולה על כך וכך מליונים. (במקרה של יועץ העצה - 20 מליון ומעלה) כך גם ממשיכים לספק את הרצון להשאיר מקום למזל וגם מגבילים את הבזבוז. 


שנזכה להתפרנס ולהרוויח ביושר, בעמל, ובהשקעה סבלנית ומושכלת ושלא נזדקק לידי מתנת הגורל העיוור.


229 צפיות0 תגובות
bottom of page