top of page

תוכנית חיסכון לכל ילד - תמונת מצב


אם יש לכם ילדים ב"ה, ויש להם חיסכון לכל ילד (אמור להיות, כי זה לכל ילד :) ), כנראה קיבלתם בשבוע שעבר מכתב או מייל שמספר לכם מה המצב בחיסכון שלו. ואם פתחתם את המכתב, כמו שאתם אמורים לעשות (בכל זאת, זה הכסף של הילדים שלכם), יכול להיות שראיתם שהחיסכון הפסיד כסף בשנה האחרונה. כמה הפסיד?

בין 10.9-15.8%. זה נשמע הרבה, ומרגיש מאוד מתסכל - חלק מהילדים הפסידו בשנה החולפת יותר מאשר הכספים שהופקדו. כלומר הופקד כסף, וכולו 'הופסד'. מבאס ממש. הנה דוגמה לפנייה שקיבלנו בוואטסאפ:




שימו לב שיש כאן דגש על המסלול עם הסיכון הגבוה, וזה נכון - גם אנחנו ממליצים באופן עקבי לשים את חסכונות הילדים במסלול עם סיכון גבוה. למרות השנים הקשות, שבהן פתאום מפסידים יותר - זו עדיין ההמלצה שלנו. להמשיך במסלול, לא לשנות מסלול, ואם נולדים תינוקות חדשים - לשים את החיסכון בסיכון גבוה. (לחובבי הנוסטלגיה, הנה המייל שהוצאנו לפני יותר משש שנים, מיד כשהתוכנית התחילה, ובו אותה המלצה - סיכון גבוה)

למה?

כי ההיסטוריה של שוק ההון מלמדת אותנו שבטווח הארוך, השוק עולה. ומשום שחיסכון לילדים הוא לטווח הארוך (לפחות 18 שנים), סיכוי גבוה שהוא ימשיך לעלות - ולהרוויח יותר, למרות השנים הקשות. הנה, ככה זה נראה כשעוברים מהמיקרו (יום, שנה) למאקרו (כמה שנים):


  • בטווח של ימים השקעה במניות מרגישה כמו רכבת הרים או ביקור בקזינו.

  • בטווח של שנים, ישנן שנים קשות (כמו זו החולפת).

  • בטווח של עשורים מניות הוכיחו שהן אפיק ההשקעה המשתלם ביותר.

ממש אפשר לראות שככל שאנחנו מתרחקים, ומסתכלים על פרקי זמן ארוכים יותר, כך השוק יותר במגמת עלייה. במילים אחרות - מה שהופך את שוק המניות ל'מסוכן׳ היא התנודתיות הגדולה שלו. בשנה אחת הוא יכול לנסוק מעלה ובשנה אחרת לצלול למטה. אבל כיוון שיש יותר ימים של עליות מימים של ירידות, ככל שעובר הזמן הסיכון יורד, וזה נהיה נכון ובטוח יותר.

גם לאחרונה, למרות הירידה החדה שהייתה בשנה האחרונה במסלולי הסיכון המוגבר - בשורה התחתונה החיסכון שלהם (סכום הכסף שאצלם בחשבון) גדול יותר מאלו שבחרו בסיכון נמוך. (במונחים של תשואה מדובר על תשואה כפולה ולעיתים משולשת)


מוזמנים להציץ בנתונים (מאתר גלובס)




וזה לא רק אנחנו חושבים את זה

השנה עבר חוק שמשנה את ברירת המחדל של החיסכון למסלול בסיכון הגבוה. מחקר שערך הביטוח הלאומי הראה שהורים רבים בוחרים בברירת המחדל וחוששים לבחור במסלול בסיכון הגבוה (בין היתר כי קוראים לו 'סיכון גבוה'. מי רוצה ׳לסכן׳ את כספי הילד שלו?). שינוי ברירת המחדל יאפשר להורים רבים יותר ׳לבחור׳ במסלול שהוכח כמוצלח יותר בטווח הארוך.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת:

  • אפשר להשאיר את הכסף עד הפנסיה. הקופה נפתחת רשמית בגיל 18. מי שישאיר אותה עד גיל 21 יקבל מענק חד פעמי של 550 ש"ח. לאחר גיל 21 אפשר להשאיר את הכסף בקופה.

  • עד גיל 21 הביטוח הלאומי משלם את דמי הניהול (הנמוכים יחסית למקובל) ואחר כך הם נגבים מתוך הקופה. מגיל 21 מתחייבים גם בתשלום מס רווחי הון (על הרווחים שנצברים מכאן ואילך) אבל אם הילד או הילדה ישמרו את הכסף לפנסיה, הם יוכלו להנות מפטור על רווחי ההון (בדומה לקופת גמל להשקעה).

  • ניתן לעבור בין קופות הגמל ובין המסלולים. כדי לעשות זאת פשוט צריך לפנות לחברה אליה אתם רוצים לעבור, והם כבר ידאגו לניוד החיסכון. אבל - מי שבחר או יבחר להפקיד את החיסכון בפיקדון בנקאי לא יכול לעבור בהמשך לקופת גמל. כעת עם עליית הריבית היחסית מסלול הפיקדון הבנקאי יכול להיות מפתה, אבל שימו לב שבטווח הארוך זהו המסלול הכי פחות רווחי.

  • למי שמעוניין להשקיע את חיסכון ילדיו רק במסלולים בסיכון מוגבר שיש להם כשרות רשמית יש כעת, למיטב ידיעתנו, שתי אפשרויות:

    • אינפיניטי מסלול הלכתי מורכב ממדדי מניות שזה למעשה סיכון מוגבר (תשואה כהלכה).

    • למור במסלול סיכון מוגבר יש תעודת כשרות (בד״צ).



 

מבצע - תכנון פיננסי משפחתי!


עכשיו בכנות. יכול להיות שנלחצתם ואז נרגעתם מהמסר, או שפתאום המכתב תפס את זה תשומת הלב שלכם, אבל חשוב לזכור שתוכנית חיסכון לכל ילד היא רק מרכיב אחד מהתוכנית הפיננסית המשפחתית, ואם אם אתם הורים לילדים - אנחנו מזמינים אתכם לתכנן יחד איתנו את התכנית הפיננסית המשפחתית כולה.


  • אתם יודעים כמה כסף אתם רוצים לתת לילדים שלכם כשיגדלו, ואיך תעשו את זה?

  • אתם יודעים שאפשר להשקיע את הכסף שלכם נכון יותר, ולא עשיתם עם זה כלום?

  • אתם יודעים בוודאות שאתם מנהלים את הכסף שלכם בצורה הטובה ביותר? חוסכים נכון, משקיעים נכון, מתכננים נכון?

בשירות 'תכנון פיננסי' תקבלו את התשובות לכל השאלות הללו, ותעשו טיפול 10,000 לכסף שלכם. תוודאו שאתם חוסכים נכון, משקיעים נכון, וחושבים לטווח ארוך שבסופו יהיה לכם חסכון גדול יותר. מה זה כולל? 1. קודם כל, פגישת תכנון פיננסי אישית מקיפה, בה נבדוק איפה אתם נמצאים היום, לאן אתם רוצים להגיע ואיך תגיעו לשם. 2. אחר כך, בניית תוכנית עבודה משפחתית, שתעזור לכם להגדיל חסכונות, להשיג יעדים ולהגיע לאן שאתם רוצים להגיע. 3. והכי חשוב - אתם לא לבד! אנחנו נלווה אתכם באופן אישי במשך חצי שנה, ונסייע לכם לבצע בפועל את כל ההמלצות שקיבלתם בפגישה. כדאי מאוד לפנות עכשיו - יש לנו מבצע הורים וילדים לפסח! הורים לילדים, שמעוניינים להיכנס לתהליך של תכנון פיננסי מקיף כולל יישום מלא (!), יקבלו הנחה של 15%! אפשר להשאיר לנו בתיבת הפניות באתר שם וטלפון ונחזור אליכם לפרטים נוספים.


790 צפיות0 תגובות
bottom of page