top of page

כמה כסף צריך להשאיר בעובר ושב?



כבר דיברנו על זה שלכסף לא טוב כשהוא שוכב במיטה הנוחה שלו בעו"ש ומנמנם בכל החופש הגדול, דיברנו על זה שהוא נשחק באינפלציה ושכדאי לתת לו דברים לעשות כדי שיצמח ויתבגר ויגדל להיות כסף טוב ומחונך.


אחרי שכתבנו על זה, נשאלנו על ידי כמה מחברי קבוצת הטיפים: האם יש להשקיע את כל הסכום או שיש סכום מסוים שכדאי להשאיר בעו״ש?


שאלה מצויינת!


קודם כל צריך להגיד שברור שצריך להשאיר קצת כסף בעו"ש או במקום דומה. אף אחד לא יודע אם תבוא פתאום הוצאה רצינית (באופן יחסי) שצריך לשלם עליה – פיטורים, רכב שמתקלקל וכדומה. חוץ מזה, אם יש סכום שאנחנו צריכים בתקופה הקרובה – פחות משנתיים – כדאי שיהיה לנו זמין.


שנית, המקום שבו הכסף שוכב פחות חשובה מהשאלה האם אנחנו יכולים להוציא את הכסף מעכשיו לעכשיו, כלומר האם הוא נזיל ומה מידת הנזילות שלו (יש קרנות שאי אפשר לפדות, יש קרנות שצריך לחכות שלושים יום ויש כאלה שזה יום עסקים אחד). כסף נזיל יכול להיות גם בקרנות שונות, בקופת חיסכון בבנק ואפילו בחשבון נפרד. גם כשכסף מושקע בקופת גמל להשקעה הוא תיאורטית נזיל, אבל אם הוא מושקע בשוק ההון (צמוד למניות) אנחנו מסתכנים בכך שבדיוק כשנצטרך אותו שוק ההון יהיה בתקופה פחות טובה, ונמכור את המניות בהפסד. אם הוא מושקע באג"ח אין את הסיכון הזה.


ושלישית, כמה צריך לשמור? זו שאלה שאין לה תשובה אחת ברורה. אינו דומה זוג מדריכי סיורים עצמאיים ופגיעים לזוג מורים עם קביעות. אינה דומה משפחה עם הורים אמידים לזוג שעוזר להורים לכסות הלוואות, ואינה דומה משפחה עם תשלומי משכנתא כבדים למי שכבר סיים לשלם וגר בדירה משלו.


☝🏼ובכל זאת יש כמה כללי אצבע. שאלנו את אלחי, המתכנן הפיננסי הבכיר שלנו, והוא נקב בסכום של 50,000 ש״ח למשפחה כסכום המומלץ שיהיה נזיל למעין קרן חירום.


את הכסף הזה אפשר להשאיר בעו״ש או להפקיד בחיסכון נזיל.


כלל אחר, גם הוא כלל אצבע, הוא להשאיר זמין סכום ששווה לשלשה חודשי קיום – ההוצאות שלכם בחודש, כפול שלש. שימו בצד, את השאר תשקיעו, ובעזרת ה׳ תראו ברכה בהשקעות ולא תצטרכו להשתמש בסכום שבצד.

4,224 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page