top of page

טיפ קצר למעבירים מט״ח לארץ


אם אתם מעבירים סכומי כסף משמעותיים מחו״ל וממירים לשקלים, אל תעשו זאת דרך הבנק שלכם. זה הולך לעלות לכם המון. מעבר לעמלה הגבוהה שהבנק מקבל עבור ההעברה, הוא גם דואג לפנק אתכם בהפרשי שער נוראיים. ישנם מספר שירותים מקוונים אמינים ומצויינים כמו wise החוסכים 50-70% מעלות ההעברה. ככל שמדובר בסכום גדול יותר כך כדאי למצוא אלטרנטיבות למה שמציע הבנק.

אתם בחול המועד בגן החיות, עייפים להחריד, בן השנתיים וחצי שלכם רואה קרטיב בקיוסק שבכניסה, אומר 'בבא, ממא, א-טיב' שזה בעברית 'אבא, אמא, קרטיב'. טוב, אתם אומרים לעצמכם והולכים לבדוק מחירים, ומגלים ש-איך לא - זה עולה שמונה שקלים לקרטיב קרח.


קצת יקר לקרטיב, לא?


העניין הוא שאנחנו משלמים על דברים אחרים בכלל. אנחנו משלמים על זה שהקרטיב שם, כלומר על המיקום. אנחנו משלמים על הזמינות. וכמובן, משלמים על זה שאנחנו קהל שבוי - אין קיוסק אחר בסביבה. אם היינו רוצים לקנות קרטיב, היינו צריכים לצאת מהגן וללכת ברגל לסופר הקרוב. קצת יותר מדי טרחה בשביל קרטיב.


עמלות בבנק, לפחות בדברים מסויימים, הם בדיוק ככה. גם המרות כספים. אנחנו משלמים לא רק על העברת הכספים, אלא גם על זה שיש לנו כבר את האפליקציה ונוח לעשות את זה דרכה, על זה שהכסף שם כבר ככה, ועל זה שהתרגלנו ואנחנו קצת קהל שבוי. לפעמים זה בסדר, זה שווה את זה. אבל כמו שאנחנו נוסעים לסופר לקניות גדולות, ככה שווה לפעמים לצאת מהבנק ולנסות אפשרויות אחרות.


מכירים עולים חדשים או חברים אחרים המעבירים סכומים משמעותיים מחו״ל? ספרו להם על הטיפ הזה.

74 צפיות0 תגובות
bottom of page