top of page

הכל על ביטוח סיעודי




העולם (לפחות בתחום של הביטוח) נחלק לשניים: אלה שרואים שחורות, שמרנים או פחדנים - אלה שתמיד יש להם מטריה ברכב, סוודר בתיק, גרביים להחלפה ואיזה תחושת 'סוף העולם יגיע' שהם ישמחו לחלוק איתך - ואלה שנוטים להדחיק.


סתם, צוחקים. הצד השני לאו דווקא מדחיק - לפעמים הוא אופטימי (הרבה פעמים בצדק!), לפעמים הוא רואה את הצדדים הורודים, ולפעמים הוא משוכנע שזה לא יקרה לו, וסטטיסטית הוא צודק, סיכוי טוב ש'זה' - מה שזה לא יהיה - לא יקרה לו.


אנחנו, כרגיל, מחפש את שביל הזהב. להיות מבוטחים מפני צרות שבלי ביטוח לא נוכל להתמודד איתן, ולוותר על ביטוחים שעיקר מה שהם עושים זה לפרנס את חברות הביטוח.


אחד הביטוחים הנפוצים, החשובים וגם היקרים ביותר הוא הביטוח הסיעודי.


מה זה ביטוח סיעודי?


כשמו כן הוא, ביטוח סיעודי בא להגן עלינו מההשלכות הכלכליות של מצב בו אדם הופך, בעקבות מחלה או תאונה לא עלינו, לסיעודי, כלומר שהוא תלוי באחרים בתפקוד היומיומי הבסיסי.


כשאדם תלוי באחרים, הוא צריך מישהו שיהיה איתו - אשפוז במוסד סיעודי, קרוב משפחה שלא יעבוד, או עובד זר שיעלה כסף. כל אלה עולים כסף, ובנוסף - האדם הסיעודי עצמו לא עובד כרגע. הביטוח הסיעודי נותן גב כלכלי בתקופה הזו.


ככל שאנשים גדלים לגילאים מתקדמים, הסיכון להפוך לחולה סיעודי גדל. רבע מבני השבעים וחמש ומעלה בישראל הם סיעודיים, ויותר מארבעים אחוז מבני השמונים ומעלה. תוחלת החיים של חולה סיעודי נעה בין 4 ל10 שנים, ולצערנו, לזמן יש משמעות כלכלית כבדה. למרות כל זה, חולים סיעודיים אינם רק מבוגרים, וזה קורה גם בגילאים  צעירים יותר, מתאונות, פציעות ומחלות.


אז איך ניתן לרכוש כרגע ביטוחים סיעודיים?


בעבר ביטוח סיעודי היה כמו כל פוליסה מול חברות ביטוח, אבל כיום כמעט ולא ניתן לרכוש ככה ביטוח סיעודי פרטי. אם כבר יש לכם, זה כנראה אומר שרכשתם או קיבלתם אותו לפני 2019.


בכל מקרה, מאז שנת 2016 קופות החולים משווקות את הביטוח סיעודי עם תנאי זכאות וכיסויים אחידים, כך שהתחרות בנושא היא בין קופות החולים השונות, למרות שהחברה המבטחת היא בעצם חברת ביטוח:

  • מאוחדת ולאומית ב”מנורה מבטחים”,

  • כללית ב”הראל”

  • מכבי בה”הפניקס”.


תנאי הזכאות

בטבלה המצורפת מופיעים תנאי הזכאות בכל הקופות. הזכאות תלויה בגיל ההצטרפות לביטוח ובשאלה האם בוחרים לסעוד בבית או במוסד סיעודי. בכל מקרה הביטוח מוגבל בחמש שנים. הסיבה לכך היא מפני שלצערנו תוחלת החיים הממוצעת של חולים סיעודיים אינה גבוהה, למעט מקרים מסויימים כמו אלצהיימר וכד׳ לא עלינו.



דברים שחשוב לדעת:

1. אפשר לעבור בין קופה לקופה עם הביטוח הסיעודי תוך שמירה על הרצף הביטוחי.


2. לילדים עד גיל 18 הביטוח חינם, אבל צירוף הילד לא קורה מעצמו, וצריך להרים טלפון ולצרף את הילד בפועל. הורים עם ביטוח סיעודי בקופה יכולים לצרף את הילדים שלהם ללא הצהרת בריאות תוך 60 יום מהלידה.


והנה פרטי הקשר לקופות השונות, שתוכלו לבדוק שהילדים שלכם (וגם אתם) מכוסים.


  • כללית - הראל 9838*

  • מכבי - הפניקס 3507*

  • מאוחדת - מנורה 1700722233

  • לאומית - מנורה 5565*


בהצלחה ורק בריאות!

2,774 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page