top of page

עצמאי, מי חוסך לך לפנסיה?




למה הפכנו להיות עצמאיים?

חלמנו על חיים נוחים יותר, בלי בוס שיושב לנו הראש. חלמנו על לקחת חופשה בכל פעם שרק מתחשק. רצינו לנהל לעצמנו את סדר היום כמו שמתאים לנו. ומה קורה בפועל?


רבים מאתנו מתנהלים באופן חסר עצמאות לחלוטין… אנחנו נאלצים לרדוף אחרי כספנו עוד הרבה יותר ממה שהיינו רודפים אחריו כשהיינו שכירים. חוסר הביטחון הכלכלי מביא רבים מאתנו ללחץ ולטעויות בסיסיות: אנחנו מחשבים את מחזור העסקים שלנו במקום לבחון מהו הרווח הנקי, אנחנו מתרגלים "לגלגל סכומים" במקום לבחון את הרווחיות של כל עסקה ועסקה, ואנחנו שוכחים את הדבר החשוב ביותר: לחסוך.


***

החוק הישראלי קובע עבור ציבור השכירים שהם חייבים לחסוך. הוא מחייב את המעסיק להפריש סכום מסוים לפנסיה בכל חודש, הוא מחייב גם את העובד להשתתף בכך, ובכך ניטלת ממנו הבחירה החופשית. יש בזה משהו מעצבן, אבל גם יש בזה יתרון עצום: בכל חודש מופרשים עבור כל עובד שכיר במשק כמעט 20% משכרו לטובת הפנסיה שלו, אותה משכורת עתידית שאותה הוא יקבל מדי חודש בחודשו אחרי גיל פרישה.


ומה קורה איתך?

אני מכיר את כל ההסברים: 'עד אז אני מתכוון לתת 'מכה' ולא אצטרך את זה בכלל', 'אני לא סומך על המדינה שלא תאכל לנו את כל הפנסיה', ו'אני מאמין רק בנדל"ן, ובפנסיה אתפרנס מהדירות שאקנה'. חלק מהדברים הללו נכון, אבל זה לא מספיק. לצערנו, אנחנו מכירים יותר מדי אנשים שמצאו את עצמם באמצע הדרך עם עסק שהתמוטט, עם חלום שהתנפץ או עם חיסכון שאינו מספיק, ובבוא היום נשארו חסרי יכולת להתפרנס בכבוד, בלי עזרת ילדיהם.


***

רוב "יועצי" הפנסיה בארץ הינם בעצם 'סוכנים' או 'משווקים': הם מגיעים אליכם בחינם או כמעט בחינם ומציעים לכם לפתוח תוכניות פנסיוניות שונות, אך את העמלות שלהם הם מקבלים מחברות הפנסיה עצמן, מה שהופך אותם לנוגעים בדבר וללא-אובייקטיבים. זה לא הופך אותם לגנבים חלילה. זה לא אומר שהם לא עושים את עבודתם. אבל זה כן אומר שיש להם נגיעה אישית בנושא ושהם לא יכולים להשיג עבורך את ההסדר הפנסיוני הזול ביותר שניתן להשיג בשוק.


ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי ובלתי-תלוי הוא מוצר נצרך מאד עבור עצמאים. על הייעוץ להביא בחשבון סוגיות רבות: מהו הכלי הנכון ביותר לחסוך בו? מה הסכום הנכון אותו יש לחסוך בכל חודש? איך מנצלים את מירב הטבות המס שהחיסכון הפנסיוני מאפשר?


אם אתה עצמאי חשוב מאד גם שתוודא שיש לך ביטוח טוב למקרה של אבדן כושר העבודה. אך מצד שני – אתה צריך לוודא שאין לך כפל ביטוחים…


כמובן שבנוסף יש לוודא שגם כל הסוגיות הרגילות מטופלות כראוי: שאתה מפקיד כספים באופן סדיר, בקרן טובה ובטוחה, שאתה לא משלם דמי ניהול מופרזים, שלא השארת קרנות פתוחות מהעבר ללא טיפול ועוד.


במשרד שלנו נותנים ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי גם לעצמאיים – מוזמנים לפנות לשגיא 054-9547060

95 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page