top of page

מפת האינטרסים של מי שמוכר לכם פנסיה





אתם שוטפים כלים, הילדים משחקים בחדר בשקט (הלוואי) ופתאום טלפון, מספר לא ידוע, היי, מה העניינים, אני מישהו מחברה כלשהי, ואני רוצה לעשות לך סדר בפנסיה שלך. וואי, אתם אומרים לעצמכם, באמת אין לי מושג מה קורה שם. שמעתי שיש תשואות יפות בקרנות אחרות, אולי צריך להעביר, או לאחד קרנות, או משהו. כן, אתם אומרים למי שמתקשר, מי אתה בעצם?


אז זהו, התשובה שלו משנה הכל. יש בעצם שלשה מקצועות שונים שמתעסקים בפנסיה שלכם, ולכולם יש את המילה 'פנסיוני' בסוף, ככה שצריך להיות קשובים: יש לנו משווק, סוכן ויועץ. כלומר משווק פנסיוני, סוכן פנסיוני ויועץ פנסיוני.

משווק הוא למעשה איש מכירות של חברת ביטוח כלשהי. הוא האיש שהיה הולך פעם מדלת לדלת ומחתים אנשים על מסמכים, רק שהיום יש לו טלפון, אז הוא מתקשר. הוא שכיר של חברת הפנסיה, והאינטרס שלו הוא למכור כמה שיותר פנסיות בשביל החברה שהוא עובד עבורה. אין לו שום אינטרס שתהיה לכם את הפנסיה המושלמת.


סוכן הוא כמו סוכן נסיעות, רק בפנסיה. יש לו כמה חבילות, אטרקטיביות יותר ופחות, של כמה חברות שונות, והוא מנסה להתאים לכם את החבילה המתאימה מבין החברות שהוא עובד איתן. הוא מקבל אחוזים מהמכירות שלו, ככה שהוא יותר אובייקטיבי ממשווק, ועדיין - יש חברות שהוא לא עובד איתן והן בעצם לא מעניינות אותו, ככה שגם אם זה מושלם עבורכם - הוא בדרך כלל לא יספר לכם עליהם.


יועץ (שזה בעצם המילה 'ייעוץ' ב'ברק ייעוץ והשקעות') הוא אדם שעובד עבורכם. אסור לו על פי חוק לקבל אחוזים והטבות משום קרן פנסיה או חברת ביטוח. הוא אדם שאתם משלמים לו כדי שיבנה לכם את התכנית המושלמת, והאינטרס שלו הוא לבנות לכם את התכנית המושלמת. הוא עולה יותר ממשווק או סוכן, כמובן, כי הפרנסה שלו היא רק מכם, אבל הוא אובייקטיבי והאינטרס היחיד שלו היא שהפנסיה שלכם תהיה כמה שיותר גבוהה.





255 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page