top of page

מס על שכר דירה 🏠



לא כולם יודעים אבל גם על הכנסות משכר דירה צריך לשלם מס.


הסיבה שלא כולם יודעים את זה היא בגלל שיש פטור ממס על שכר דירה עד לסכום מסוים. הסכום הזה (נכון לשנת 2024) הוא 5,654 ש״ח, כך שהרבה מהדירות המושכרות לא חייבות בכלל במס. (שכר דירה ממוצע בישראל הוא 4,368 ש״ח)


אז אם אתם משכירים דירה בפחות מהסכום הזה, אתם סבבה. אפשר להמשיך בחייכם. 

אם אתם משכירים דירה ביותר מהסכום הזה (או שאתם משכירים מספר דירות) אתם צריכים לבחור בין מסלולי מיסוי סבוכים ומורכבים.

רוב האנשים בוחרים במסלול פשוט של 10% משכר הדירה הכולל 


רוצים דוגמה? הנה דוגמה:

נגיד אתם ברי מזל ויש לכם דירה בעיר העתיקה בירושלים עיר הקודש המושכרת ב10,000 ש״ח, תאצלו להפרד מ1,000 ש״ח בחודש לטובת אוצר מדינת ישראל. 🇮🇱


הבשורה המשמעותית היא שהחל משנת 2023 שהסתיימה כעת אם אתם שוכרים בעצמכם דירה אחרת, אתם יכולים לקזז את גובה שכר הדירה שלכם (עד למקסימום של 7500) ולשלם רק על ההפרש. 



אז במקרה שאתם משכירים את הדירה ברובע היהודי ושוכרים בעצמכם דירה בשדרות ויצמן ברחובות ב8000 ש״ח, תצטרכו לשלם רק 250 ש״ח לחודש. (2500=10,000-7500). 


למה אנחנו מספרים לכם על זה עכשיו?

כי יש לשלם את המס עד 30 יום מסוף השנה. שזה אומר 30.01. תאריך שכבר עבר, אבל עדיף מאוחר מאשר מאוחר מאד (ככל שעובר הזמן, מצטרפים לחוב ריבית והצמדה). מכאן משלמים https://bit.ly/47XhHpV


אם אתם רוצים ללמוד על מסלולי המיסוי האחרים המורכבים אתם מוזמנים לפנות לרואה החשבון שלכם או  לגלוש לאתר רשות המיסים או למדריך באתר ׳כל זכות׳. https://bit.ly/48Wl2aa

(אזהרה: מדובר בחשבון מאד מורכב😵‍💫)


שימו לב:

  • מומלץ מאד לבדוק אפשרות להחזרי מס פעם במספר שנים. ייתכן שיועץ מס מנוסה יצליח לבחור מסלול פטור מוצלח יותר ולזכות אתכם רטרואקטיבית.

  • אם אתם אזרחי ארה״ב 🇺🇸 הפטורים המנויים כאן (כולל הפטור הראשוני עד לסך של 5,654) אינם רלוונטים עבורכם. אתם צריכים להכניס את כל ההכנסות משכ״ד לתוך הדוח השנתי שלכם.



זהו להיום.


בבקשה העבירו את המסר משפחה המשכירים דירות 🙏


295 צפיות0 תגובות
bottom of page