top of page

שירות החזרי מס - למעוניינים לקבל את 9,361 השקלים שלהם בחזרה.



מה שאתם רואים בתמונה למעלה, מוקף בעיגול, זה תשע עשרה אלף שלוש מאות שמונים ושבע שקלים שהגיעו ללקוח שלנו היישר לחשבון הבנק, אחרי שנגבו ממנו בטעות.


(האמת היא שזה מספר יפה, אבל גבוה יחסית לממוצע שעומד אצלנו, נכון להיום, על 9,361 ש״ח למשפחה)

אנחנו לא צריכים לספר לכם מה זה 19,387 שקלים למשפחה ממוצעת. מה אפשר לקנות בזה, איך אפשר לעזור עם זה לילדים וכמה הסכום הזה יהיה שווה בעוד עשרים וחמש שנה בהנחה שהוא יושקע עכשיו בחיסכון ארוך טווח. זה המון כסף, והכסף הזה כמעט לא הגיע אליו. מזל שברגע האחרון הוא פנה אלינו ואמר "היי, החבר'ה מפאזל שהיו פעם ׳ברק ייעוץ והשקעות׳, אתם יכולים לבדוק לי בבקשה החזרי מס?"


אז בדקנו.





מה זה בכלל החזר מס?

בפשטות - שילמתם כמה סוגי מיסים (בעיקר מס הכנסה) במהלך השנים האחרונות. יכול להיות שהגיעו לכם הטבות במס ולא דרשתם אותן. יכול להיות שתיאום המס שלכם נעשה בתחילת השנה על בסיס הערכה אבל ההערכה לא הייתה מדוייקת, ובעצם גבו מכם מס על כסף שלא הרווחתם. בקיצור, יכול להיות מאוד שגבו מכם מס עודף. את המס הזה, אחרי חישוב מחודש ובקשה, רשות המיסים מחזירה. עם ריבית.

אפשר לעשות את זה לבד?

כן, ברור, אבל עדיף לפנות למייצג.

למה?

  1. לפני הכל, זה חוסך לכם המון בירוקרטיה שהמייצג יודע להתמודד איתה. זו העבודה שלו.

  2. לא תמיד הבקשה להחזרי מס היא לטובתינו - כמו שאמרנו, רשות המיסים עושה חישוב מחודש. יכול להיות שהחישוב יהיה לרעתכם, ותידרשו לשלם מס נוסף על מה ששילמתם, רק בגלל שביקשתם חישוב מחודש. מייצג יודע לחשב מראש האם מגיע לכם החזר וכמה, לתכנן אילו זיכויים לתבוע וכיצד להגיש את הדו"ח, וגם לדעת להמליץ מתי לא כדאי להגיש את הדו"ח.

  3. תקשורת מול רשות המיסים – זו עשויה להיות נקודה קריטית, כי מי שבוחנים את בקשות ההחזרים הם פקידים, והם עלולים לטעות מפעם לפעם. אדם מן השורה יתקשה לאתר טעויות כאלה, מייצג מקצועי (בהנחה שהוא באמת כריש ששוחה היטב בנתונים) ידע לנהל דו-שיח עם רשות המיסים ולהשיג עבורכם את כל מה שמגיע לכם, גם אם פקיד השומה טעה או החמיר אתכם יתר על המידה.

למה דווקא אנחנו?

כבר פגשנו לקוחות שכבר הגישו דו"ח עם מייצג ואז ביקשו שניכנס כמייצגים משניים – והצלחנו להשיג עבורם החזרים הרבה יותר גבוהים. מדובר באלפי שקלים, לפעמים ההחזר יכול להגיע לסכומים של חמש ספרות.

בנוסף, רבים מהמייצגים בודקים רק את התשלומים של הלקוח למס הכנסה, וזו טעות. כ-20% מההחזרים שאנחנו משיגים עבור הלקוחות שלנו הם בכלל מהביטוח הלאומי, שגם ממנו אפשר להשיג החזרים יפים – אבל רבים מהמייצגים כלל לא בודקים אותו. לכן חשוב מאד שהמייצג יבצע בדיקה יסודית ומעמיקה, יעבור על שלל המסמכים ולא יסתפק בשאילתות מהמערכות הממוחשבות של מס הכנסה.

מתי לעשות?

כמו שפתחנו, בסוף דצמבר מסתיימת שנת המס. מכיוון שאפשר לבקש החזרים על 6 שנים אחורה למס הכנסה ו-7 שנים לביטוח הלאומי, אם נספיק לבצע את הבדיקה בסוף דצמבר נוכל להשיג עבורכם החזרים גם עבור השנה השישית והשביעית.

שימו לב: גם אם קיבלתם החזרי מס במהלך שש השנים האחרונות, אתם יכולים להגיש בקשה מחודשת עבור אותן שנים. אם נבדוק לעומק את כל המסמכים והקריטריונים, יש סיכוי גבוה מאד שתקבלו עוד החזרים – בנוסף על מה שכבר קיבלתם.

איך אנחנו עושים את זה?

  • נבקש מכם כל מסמך רלוונטי – מהבנק, מהביטוח הלאומי וכן הלאה, נבצע בדיקה יסודית של כל הנתונים בשנים האחרונות (6 שנים למס הכנסה, 7 לביטוח הלאומי), נבדוק את כל נקודות הזיכוי שמגיעות לכם במגוון התחומים, כולל כאלה שלא חשבתם עליהם ואתם אפילו לא יודעים על קיומם.

  • לאחר איסוף הנתונים נבצע תחשיב מדויק – אם נגלה שמגיעים לכם החזרים, נחתים אתכם על טופס המסמיך אותנו להיות המייצגים שלכם, ונגיש בשמכם בקשה להחזרי מס עם כל הנימוקים והטפסים הנלווים. אם נראה שלא מגיעים לכם החזרים, נמליץ לכם לא להגיש בקשה ולא נגבה מכם תשלום.

בדיוק כך! הבדיקה היא חינם. בלי עמלת פתיחת תיק ובלי התחייבות.

רק אם מגיעים לכם החזרים נגבה מכם עמלה כאחוזים מהסכום שהתקבל בפועל.

מה הסיכוי שתקבלו החזרים?

גבוה מאד. יש המון סיבות לקבל החזר מס: כי החלפתם עבודה באמצע השנה, כי עשיתם בתחילת השנה תיאום מס ובסוף הרווחתם פחות ממה שחשבתם, כי פקיד השומה טעה בחישוב, ועוד המון קריטריונים שרק מי שממש מתמחה בתחום יידע לזהות ולחשב מראש.

בשנת המס האחרונה שנגמרה (2022) וכן בתחילת שנת המס הנוכחית רבים עזבו או החליפו עבודות ויצאו לתקופות של חל״ת ולכן בשנים אלו החזרי המס צפויים להיות גדולים באופן מיוחד.


ומה עם ריבית והצמדה?

כמעט שכחנו. רשות המיסים מחזירה את הכסף שמגיע לכם עם ריבית של 4% לשנה וגם עם הצמדה למדד. כיוון שהמדד בשנה החולפת היה גבוה יחסית (כ5%) תקבלו את ההחזר עם בונוס נחמד של ריבית והצמדה שיכולים להגיע לעשרות אחוזים (תלוי באילו שנים שילמתם את המס העודף)


בהצלחה!



214 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page