top of page

על מערכת היחסים שבין עסק ללקוח


באופן רשמי, הפוסט הזה מיועד לבעלי עסקים. אבל - אבל אנחנו חושבים שהוא מיועד לא רק לבעלי עסקים. הוא מיועד לכל מי שנתקל בחייו במערכת יחסים בין עסק ולקוח, כלומר לכל אחד ואחת מאיתנו - קונים ומוכרים, בעלות עסקים ולקוחותיהן, כי הוא עוסק במשהו שנמצא מאחורי העסק - הוא עוסק בבני אדם. הנה סיפור. משה ויפעת (כהן, ברור שכהן, שם בדוי) רצו לבנות פרגולה למרפסת של הבית שלהם בירושלים. או בחיפה. או בלוד. שם בדוי, כאמור. הם התקשרו לשימי פרגולות בע"מ, וביקשו ממנו הצעת מחיר. ליתר דיוק, הם שאלו אותו "כמה בערך זה אמור לעלות? תן לנו סדר גודל". תוך כמה שאלות, שימי פרגולות מבין שזו לא פרגולה רגילה, והוא צריך לבוא לראות.

הוא בא לראות. שותה קפה שחור. מודד. בודק אם צריך מנוף להעלות את זה לקומה גבוהה. כמה חומרים צריך. אומר שהוא באמצע יום עבודה, ושהוא ישלח עוד כמה שעות הצעת מחיר מדוייקת. אבל הוא חוזר הביתה, אשתו עובדת בתור עורכת דין והוא על הקטנים, מכין ארוחת ערב, מתיישב בלילה לסכם את היום, מתחיל להכין את הצעת המחיר ונרדם מעייפות, ככה שהוא מסיים את הצעת המחיר רק למחרת, בעשר וחצי, ושולח אותה למשה בוואטסאפ.

גם משה באמצע יום עבודה. הוא מפספס לחלוטין את ההודעה. אחרי יומיים שימי שולח סימן שאלה, ומשה אומר, "כבר אני אענה, נשב על זה בערב עם האישה". הוא אומר 'האישה' ומתכוון ליפעת, אבל הוא קורא לה "האישה" כדי לתת את הרושם שזו היא שמחליטה על כל הסיפור של הפרגולה בבית.

זה נכון, אגב. עוברים עוד שלשה ימים. שימי פרגולות בע"מ מקבל הזמנות נוספות, הוא צריך לתאם עם עובדים, להכין לו"ז לשבוע הקרוב. לא נעים לו, אבל הוא מרים טלפון כי הוא צריך לדעת מה קורה עם זה. עכשיו גם ליפעת ולמשה לא נעים (מי אוהב שמתקשרים אליו?), אז משה מסנן את הטלפון, ושולח 'מצטער אחי, עדיין לא ישבנו על זה, תתקדם בינתיים, אם יהיה רלוונטי נחזור אליך".

עברו שבועיים. להם כבר לא תהיה פרגולה בקרוב (הם יזכרו מאוחר מדי לסוכות, ואחר כך גשם, ואז שוב לדחות את זה בחצי שנה), לשימי יהיו שלש שעות שהוא שרף על נסיעה, בדיקות, הצעת מחיר, טלפונים וקפה שחור אחד. חבל, לא? הרבה מהתהליך הזה היה יכול להיות יעיל יותר ונעים יותר אם היינו זוכרים ששני הצדדים הם בני אדם עוד לפני שהם 'עסק' ו'לקוחות'.




פרגולה. עם אשכולות ענבים. זה לא מועיל לסוכה. אבל תראו איזה יופי

בתור חברה שמלווה במשך שנים משפחות ולאחרונה גם בעלי עסקים (במסגרת שיתוף הפעולה העמוק עם חברת ׳יעדים׳) ניסחנו עבורך מספר עצות שיכולות לעזור להפוך כל מכירה ורכישה לתהליך אפקטיבי, נעים ואנושי יותר.

מהצד של הלקוח:

  1. שקיפות מנצחת. אם אתם מביאים מספר הצעות מחיר, ספרו על כך לבעל המקצוע.

  2. כמים הפנים לפנים. אם אתם מעריכים את הזמן וההשקעה של בעל המקצוע, הוא ישיב לכם כגמולכם. לקוח נוח זה לקוח ששווה לעבוד שעות נוספות עבורו, להביא את הלב.

  3. פרטו בדיוק מה אתם רוצים כדי למנוע הפתעות.

  4. עדכנו. אם החלטתם שלא, שלחו הודעה קצרה עם תודה וההחלטה שלכם. אל תשאירו בעל מקצוע באוויר. ואל תתנו לו לרדוף אחריכם.

  5. בחרו שירות על פי מספר פרמטרים. לא רק מחיר. לזמינות, לאיכות השירות, להגינות ולקשר ארוך טווח עם בעל מקצוע איכותי יש שווי אדיר עבורכם.

לבעל המקצוע:

  1. התאימו את ההצעה ללקוח. אף אחד לא אוהב לקבל הצעה גנרית. ככל שההצעה תהיה יותר מתאימה ללקוח, כך יש סיכוי שהוא יבין שאתם הפתרון הנכון עבורו.

  2. שאלו את עצמכם האם אתם האדם הנכון לבצע את העבודה. לפעמים הדבר הכי נכון הוא לוותר על העסק ולהפנות את הלקוח לקולגה שיתן לו מענה מתאים יותר.

  3. אל תנסו לבלבל את הלקוח עם המחיר. (לדוגמה לנפח את המחיר ואז להציע הנחה) או להציע את חלק מגוף המוצר כבונוס. אם אתם רוצים לתת בונוס או הנחה, תנו אותם באמת.

  4. הגבילו בכתב ובעל פה את ההצעה בזמן וספרו ללקוח אצל מי נמצא הכדור. הרבה פעמים כלל לא ברור מי צריך לעשות את הצעד הבא.

  5. תעשו פולואפ - לפעמים הלקוח רוצה להתקדם. אבל טרדות היומיום לא מאפשרות לו. לפעמים דחיפה קטנה ועדינה מכם יכולות לעזור לו לקבל החלטה.

והכי חשוב:

  • מאחורי כל עסקה עומדים בני אדם.

  • להיות אנושי ולהיות הוגן זה להיות רווחי.

  • להיות אנושי ולהיות הוגן יתן לכם מוצר מעולה ושירות פרימיום.

  • בעלי עסקים נותנים את הלב למי שהגון איתם.



 

יש לך עסק? אתה מוזמן ממש להשתתף בהדרכה המקוונת שלנו, שמעמיקה ומרחיבה בדיוק בנושא הזה - דרך התמקדות בכתיבת והצגת הצעות מחיר, נדבר על איך לבנות הצעות מחיר נכונות ואפקטיביות עבור הלקוחות שלכם, בלי טריקים ובלי שטיקים, רק מתוך התחושה של הלקוח שההצעה נכונה ומדויקת עבורו.




זו הדרכה ממוקדת ומעולה, שתביא לך הרבה יותר סגירות של עסקאות - חבל לפספס!






224 צפיות0 תגובות
bottom of page